Veebruarikuu parim kaubamärk on TARTMUS

28.02.2025 | 11:42

Veebruarikuu parimaks valisime sihtasutusele Tartu Kunstimuuseum kuuluva kaubamärgi Tartmus. Muuseumi juhatuse liige Johanna Hoffmann räägib, et oma kaubamärgi registreerimine aitab asutusel oma õigusi kaitsta ja kasvatada selle mainet.

Tartmus on värskelt Euroopa Liidus registreeritud kaubamärk, mis on kaitse saanud paljudele kaupadele ja teenustele: tarkvarale, prillidele, ehetele, kottidele, rõivastele, mänguasjadele, reklaamile, müügile, haridusele, kultuuri- ja meelelahutusteenustele, toitlustusele jm.

Tartmusi juhatuse liige Johanna Hoffmann räägib, et muuseum tegeleb igapäevaselt Eesti kultuuriloos olulise kunsti kogumise, säilitamise, uurimise ja vahendamisega. Lisaks põhitegevusele pakutakse Tartmusi kaubamärgi alt paljusid eri tooteid ja teenuseid. 

„Just sel põhjusel valisime koostöös patendivolinikuga oma kaubamärgitaotlusele võimalikult laia klasside loetelu, mis haakub meie toodete-teenustega. See annab meile võimaluse vaadata kindlusega kaugemale tulevikku,“ selgitab Hoffmann.

Hoffmann räägib, et Tartmusi nimi kätkeb endas linna nime Tartu, sõna „muuseum“ ja ka viidet ingliskeelsele sõnale „art“, mis tähendab kunsti.

Kaubamärgi registreerimine on Hoffmanni hinnangul kõige lihtsam viis oma õigusi kaitsta. „Tuntud kaubamärk on nagu visiitkaart, mis kutsub ja suunab kliendi õige toote juurde. Seega on kaitstud kaubamärk praktilise praktilise vajaduse kõrval meile ka auasi ja prestiižiküsimus,“ avab Hoffmann kaubamärgi kaitsmise tagamaid.

Tartmusi kaubamärgilooga mine tutvuma meie ajaveebis!

Mari-Epp Tirkkonen

Kaubamärgiosakonna peaekspert