31. jaanuar
EUIPO veebiseminar uuenenud SME fondist
Veebiseminaril saab teada, kuidas võivad väikese või keskmise suurusega ettevõtted saada SME fondist oma intellektuaalomandi kaitsmisel rahalist tuge.

Veebiseminaril saab teada, kuidas võivad väikese või keskmise suurusega ettevõtted saada SME fondist oma intellektuaalomandi kaitsmisel rahalist tuge.
Veebiseminar kirjeldab peamisi fakte ja piirkondlikku dünaamikat, mis kujundavad intellektuaalomandi jõustamise valdkonda Aafrikas.
Veebiseminar annab näpunäiteid tähtaegade haldamise kohta Euroopa Liidu kaubamärkide ja registreeritud ühenduse disainilahendustega seotud menetlustes ning võimalikke valikuid tähtaja ületamise korral.
Õigel ajal ja õigetel sihtturgudel kaitstud leiutis aitab ettevõttel kindlustada turupositsiooni, annab õiguse keelata konkurentidel samasuguste toodete valmistamist ja turustamist ning tõstab ettevõtte väärtust. Veelgi enam, kaitstud intellektuaalomand on oluline argument läbirääkimistel koostööpartnerite ja investoritega. Seetõttu tasub enne uue tootega turule tulemist mõelda, kas sinu uudse tehnilise lahendusega toode või selle valmistamise meetod vajaks sihtturgudel kaitsmist. Sellisel juhul on oluline teada, milliseid samme tuleb teha kaitse saamiseks.
Silmapaistev disain aitab teie ettevõttel oma toodet paremini turundada ja konkurentidest eristuda. Hilisemate probleemide ja vaidluste vältimiseks tasub enne uue tootega turule tulemist veenduda, et kõik toote disaini puudutavad õigused on kaitstud. Loengus räägime disainiõigusest, mida saab sellega kaitsta ja kuidas seda enda äris kõige paremini ära kasutada.
Veebiseminaril antakse ülevaade EUIPO apellatsioonikoja, Üldkohtu ja Euroopa Liidu Kohtu kolmanda ja neljanda kvartali kõige asjakohasematest otsustest.
Seoses metaversumiga on tekkinud ja tekib palju juriidilisi ja tehnilisi küsimusi – intellektuaalomandi küsimus on nendest üks olulisemaid.
Kui tunned huvi, kuidas plokiahel võib EL-i kujundada ja sellele lisaväärtust pakkuda – eriti intellektuaalomandi valdkonnas –, on see veebiseminar sinule. Seminaril saab teada, kus on plokiahel toetanud reaalseid kasutusjuhtumeid, mis on EUIPO-s kasutusele võetud või mida on uuritud.
Me kõik oleme lapsepõlves mänguasjadega mänginud. Ent kas olete mõelnud, millist rolli IO-õigused nende mänguasjade puhul mängivad? Veebiseminar heidab valgust sellele, kuidas intellektuaalomandiõigus võib kaitsta mänguasjade laia maailma.
Veebiseminaril käsitletakse EUIPO tavasid seoses geograafiliste tähiste kaitsega.
EUIPO apellatsiooninõukogu (ADRS) on tõhus ja tulemuslik alternatiivi peaaegu kõikidele EUIPO-s toimuvatele vaidlustele, mis hõlmavad üle ühe osalise. Ent paljud IO-spetsialistid ja ettevõtete omanikud ei oska sageli otsustada, kas valida kohtuväline lahendus või kohtuvaidlus.
Teenuste puhul võib olla õige sõnastuse ja klassi valimine raskem kui kaupade puhul. Paljud EUIPO kaubamärgiekspertide tuvastatud puudused on põhjustatud just valest sõnastusest või klassi valesti mõistmisest – see põhjustab registreerimisprotsessis tarbetu viivituse.
Veebiseminaril osalejatele seletatakse lahti „filosoofia“, mis on aluseks uute märkide (lõhna- ja maitsemärgid, helimärgid, liikumismärgid, multimeediamärgid, värvimärgid, ruumilised märgid, pinnamustrimärgid ja asendimärgid) registreerimisnõuetele. Samuti saab aimu raskustest, millega ametiasutused ja kohtud nt tooteomadusi reguleerivate eeskirjade kohandamisel kokku puutuvad.
Veebiseminari on kutsutud kuulama kõik, kes peavad EUIPO-le esitama disainilahenduse kehtetuks tunnistamise hagi, ja soovivad olla kindlad, et tõend varasema avalikustatud disainilahenduse kohta ka aktsepteeritakse.
Selleks, et kellegi teise loodut õigusi rikkumata kasutada, on vaja aru saada, kas autoriõigus sellist loomingulise tegevuse tulemust kaitseb. Teistpidi ka oma loomingulise tegevuse tulemuse eest väärilise tasu saamiseks ja selle kasutamise üle otsustamiseks teiste isikute poolt on samuti vaja teada, kas seda kaitseb autoriõigus.
Metaversumiga seoses on tekkinud palju uusi ja keerulisi juriidilisi probleeme – intellektuaalomandi küsimus on nendest üks olulisemaid.
Kaubamärk on ettevõtte identiteedi lahutamatu osa. See võimaldab ettevõttel eristuda konkurentidest, saavutada positiivset mainet tarbijate seas ning kindlustada turupositsiooni. Hilisemate vaidluste vältimiseks on oluline teada, kuidas enda tootele-teenusele kaubamärki valida ja see sihtturgudel võimalikult kiiresti ära kaitsta.
Paljude disainitaotluste registreerimine viibib kuni kaks kuud toodete tähistamise ehk nimetuste puuduste tõttu. Veebiseminaril osaledes mõistad ühtlustatud tootetähiste loetelu kasutamise eeliseid ning õpid tundma DesignClassi peamisi funktsioone ja disainilahendusi õigesti klassifitseerima.
Üks suurimaid äritegevuse riske on ettevõtte intellektuaalomandi kaitseta jätmine. Sellega annad konkurentidele vabad käed oma tooteid ja kaubamärke kopeerida, nendelt kasu lõigata ja enda turupositsiooni nõrgestada. Ka hilisemates vaidlustes on oluliselt keerulisem oma õiguste eest seista, kui need on jäänud õigel ajal kaitsmata. Neid karisid saab aga edukalt vältida, kui tead, kuidas ja kus oma ettevõtte intellektuaalomandit kaitsta ning milliseid vigu seejuures vältida.