Mis on kaubamärk?

Kaubamärk on tähis (sõna, logo vm), millega on võimalik eristada ühe ettevõtja kaupa või teenust teise ettevõtja samasse valdkonda kuuluvast kaubast või teenusest.

Kaubamärk võimaldab leida tarbijal sinu kauba või teenuse teiste samalaadsete hulgast üles ja aitab sul konkurentidest eristuda: kaubamärk on kui otselink sinu brändi ja klientide vahel. Seepärast on ettevõtte jaoks väga oluline oma kaubamärki kaitsta ja registreerida.

Kaubamärk võib koosneda ainult sõnadest, ainult kujutisest või nende kahe kombinatsioonist, kolmemõõtmelisest tähisest, helist, mustrist, liikumisest vm (vt täpsemalt peatükist Kaubamärgiliigid).

Kaubamärgi registreerimise taotluse saad esitada meie e-teenuste portaalis.

Pane tähele! Kaubamärgi abil ei saa kaitsta kaupade või teenuste sisu, kaupade tootmise või teenuste osutamise viisi või kaupade koostist.

Enne kaubamärgitaotluse esitamist soovitame nõu küsida kaubamärgi registreeritavuse ja õiguskaitse küsimustes e-posti teel [email protected].

Konsultatsioone jagatakse ka telefonil
627 7937 tööpäevadel kella 9.00–13.00.

Patendiamet annab välja kuu kaubamärgi tiitlit

Tiitlile kandideerivad värskelt Patendiametis ja Euroopa Liidu Intellektuaalomandi Ametis (EUIPO) registreeritud kaubamärgid, mis on keelemängulised, kaunikõlalised, humoorikad või muul moel sõnaliselt, aga ka visuaalselt silmatorkavad. Kandidaadid ja lõpliku võitja valib välja Patendiameti töötajatest koosnev komisjon. Kampaania eesmärk on inspireerivate kogemuslugude varal selgitada ettevõtjale, kuidas luua tugevat kaubamärki, mis aitaks oma turunišis eristuda ning miks on oluline oma kaubamärk ka ära registreerida.

Kõiki põnevaid kuu kaubamärgi lugusid mine lugema meie ajaveebist!

2025. aasta parimad on

Jaanuari kaubamärk – OLEMATUD LOOMAD
Veebruari kaubamärk – Tartmus
Märtsi kaubamärk – Priileib
Aprilli kaubamärk – THeMIS

Milremi tehnoloogiadirektor Devid Liik THeMISega. Foto: Milrem AS

Palun jaga tagasisidet, kuidas jäid rahule saadud teabega!

(1 - ei jäänud üldse rahule, 5 - jäin väga rahule)

Vaata ka: Milline on hea kaubamärk? Cleveroni näide

Viimati uuendatud 17.04.2025