Võib tulla üllatusena, et vappi ja muidki omavalitsuse sümboleid saab kaubamärgina kaitsta. Tegelikult kehtivad avalikule sektorile samad loomevarakaitse põhimõtted mis ettevõtjatelegi – kui sümbol on oluline osa asutuse identiteedist, võib olla mõistlik see kaubamärgina registreerida. „Kui jätaksime oma sümboolika kaitseta, riskiksime selle väärkasutusega sotsiaalmeedias, toodetel või reklaamides,“ tõdeb Kiili valla kommunikatsioonispetsialist Kristi Lehiste, selgitades oktoobri parimaks valitud kaubamärgi – Kiili valla vapi – registreerimise põhjuseid.
Kaubamärk kuulub Kiili vallale ja kaitse on sellega saadud trükistele, rõivastele, reklaami-, kinnisvara-, turismi-, kultuuri-, spordi- ja meelelahutusteenustele ning toitlustus- ja majutusteenustele.
Lehiste ütleb, et otsus kaitsta nii vapp kui ka valla logo sündis vallajuhtidega ühiselt, kaalutletult ja kindla eesmärgiga – tegu on valla esindussümbolitega ja nende kasutamine peab olema kontrollitud.
„Kui jätaksime oma sümboolika kaitseta, riskiksime selle pahatahtliku, loata või väärkasutusega sotsiaalmeedias, toodetel või reklaamides. Näiteks leidub sotsiaalmeedias inimesi, kes kasutavad meie sümboolikat valesti – mugandades vapi kujutist vastavalt oma fantaasiale,“ tõdeb Lehiste. Lehiste sõnul tagab kaitstud intellektuaalomand, et vapi ja logo kasutus on väärikas ning kooskõlas valla põhimäärusega. Vajadusel on vallal nüüd õiguslik alus sekkuda ja oma vara kaitsta.
„Kaubamärgi registreerimine ei ole pelgalt formaalsus, vaid oluline osa avaliku sektori visuaalse identiteedi hoidmisel ja kaitsmisel,“ soovitab Lehiste kõikidel avaliku sektori asutustel sama teekond ette võtta.
Värsket kuu kaubamärgi lugu loe meie ajaveebist!